Serwer gry Speedway Challenge może być uruchomiony na dowolnym systemie operacyjnym (Windows, Mac OS lub Linux) na komputerze, który ma dostęp do internetu.
Aby uruchomić własny serwer:
Upewnij się, że umiesz obsługiwać javę z wiersza poleceń. Na Linuksie i Mac OS powinno to być już skonfigurowane, ale w przypadku Windows, będzie trzeba pomajstrować przy zmiennej środowiskowej PATH.
Otwórz dowolnym edytorem tekstowym i odpowiednio pozmieniaj opcje w pliku gameServer.properties:
serverListeningAddress - adres IP serwera.
Jeśli gracze mają łączyć się z serwerem w lokalnej sieci to należy wpisać tam adres wewnętrzny serwera (np. 192.168.2.1). Jeśli gracze mają łączyć się z serwerem z dowolnego miejsca należy tam wpisać adres zewnętrzny serwera (np. 18.244.102.24).
serverName - nazwa serwera.
Dowolna unikalna nazwa serwera. Jeśli nazwa będzie zajęta to pojawi się taka informacja po uruchomieniu procesu.
serverListeningPort - port serwera.
Należy pamiętać o tym, by nie był blokowany przez Firewall.
useUdpConnection - określa czy komunikaty mają być wysyłane po UDP czy TCP.
UDP oznacza szybszą komunikację, ale przez to część pakietów może nie trafiać do klientów. Przyjmuje wartości true dla UDP lub false dla TCP