free html website templates

FAQ

1. Dlaczego gra nie jest całkowicie darmowa?

Gra nie jest darmowa po to byśmy mogli dalej ją rozwijać i dać Wam produkt jak najlepszej jakości.

2. Na co wpływa moja ocena w Google Play, AppStore, Huawei AppGallery lub Steam?

Rozumiemy, że nie wszystkim nasza gra może się podobać i przez to nisko ją ocenia. Jeśli jednak oceniasz nisko grę w sklepie po to, by zmobilizować nas do pracy to niestety nic tym nie osiągniesz. Nie jesteśmy w stanie poświęcić więcej czasu na grę, bo po prostu go nie mamy. Twoja niska ocena powoduje jedynie, że sklepy w swoich algorytmach obniżają jakość gry i rzadziej pokazują ją innym użytkownikom przez co gra staje się mniej popularna. Nie trzeba oczywiście tłumaczyć, że im mniejsza popularność gry tym trudniej będzie jej się przebić i konkurować z innymi grami przez co może po prostu "umrzeć" śmiercią naturalną. Dodatkowym "szkodliwym" czynnikiem jest to, że żużel jest popularny w nielicznych krajach, a więc osoby np. z Hiszpanii, którzy pobiorą grę automatycznie wystawią jej niską ocenę. Jeśli, więc podoba Ci się gra to najgorsze co możesz zrobić to wystawić niską ocenę.

3. Jak wykonać kopię zapasową danych?

Wirtualne monety oraz odblokowane tory i zespoły są przywiązane do Twojego konta w grze. Wystarczy, że założysz konto - opcja ta dostępna jest w ekranie "Profil" w grze. Zalogowanie się na dowolnym urządzeniu powoduje odczyt Twoich osiągnięć z serwera.

Możesz również synchronizować (zapisywać i odczytywać) stan gry w trybie kariery i ligowym. Limit zapisanych danych to 10MB na jednego użytkownika.

4. Dlaczego w grze nie ma prawdziwych nazwisk wszystkich zawodników?

Niestety, nie posiadamy licencji by móc używać prawdziwych nazwisk wszystkich zawodników oraz nazw drużyn i ich herbów. Chcieliśmy jednak zapewnić, że robimy co w naszej mocy, by nawiązać współpracę z jak największą liczbą klubów.

5. Dlaczego usuwane są starsze wersje gry?

Jest kilka powodów:

1. Umowy licencyjne zawierane są na określony czas.

Nie możemy używać licencjonowanych nazw w grze po upływie tego czasu. Zmiana nazwisk z prawdziwych na fikcyjne na pewno nie spotkałaby się z dobrym odbiorem graczy.

2. Łatwiejsze wdrożenie nowych funkcjonalności.

Cały czas staramy się rozwijać serię Speedway Challenge. Wiele z nowości, które pojawiają się w kolejnych odsłonach serii wymagałoby znacznie więcej pracy, gdyby miały być wdrożone w starszych wersjach. Z punktu widzenia programistycznego o wiele łatwiej jest wdrożyć dużą funkcję wprowadzając ją w nowej wersji gry.

3. Starsze wersje są gorsze jakościowo.

Nowy użytkownik, który nie grał w żadną z naszych gier mógłby pobrać jedną ze starszych wersji. Jego opinia na temat serii Speedway Challenge bazowałaby jedynie na wrażeniach ze starszej wersji gry.

4. Koszty utrzymania.

Wspieranie starszych wersji gry wymaga nakładu kosztów. Trzeba opłacić serwery, a także wykonywać aktualizacje bibliotek, które używamy w grze. To wszystko wymaga czasu, który wolimy przeznaczyć na rozwój serii.

6. Wykupiłem pełen tryb, a dostaję informację, że jest nieaktywny - co robić?

Produkty w grze są obsługiwane przez Sklepy: Google Play, Huawei App Gallery lub Apple App Store. Po wykupieniu dowolnego produktu w aplikacji w większości przypadków jest on później cały czas aktywny w grze. Czasem zdarza się jednak, że produkt przestaje być aktywny. Postępuj zgodnie z instrukcją poniżej, aby go przywrócić.

Uwaga! Przed przystąpieniem do tego procesu wykonaj kopię zapasową bazy danych zgodnie z opisem w punkcie "3. Jak wykonać kopię zapasową danych?".

Google Play

1. Upewnij się, że produkt został zakupiony na tym samym koncie Google Play na którym jesteś zalogowany w Sklepie.

Uruchom aplikację "Sklep Play", kliknij w prawy górny narożnik (z ikoną Twojego konta), wybierz "Płatności i subskrypcje", a następnie "Budżet i historia". Twój zakup musi być tam widoczny.

2. Wyczyść dane aplikacji gry.

Uruchom "Ustawienia", następnie "Zarządzaj aplikacjami" (lub "Aplikacje"), znajdź aplikację "SC" (lub "Speedway Challenge"), wybierz "Pamięć" i kliknij "Wyczyść dane".

3. Wyczyść dane aplikacji Sklepu Google Play.

Uruchom "Ustawienia", następnie "Zarządzaj aplikacjami" (lub "Aplikacje"), znajdź aplikację "Sklep Google Play", wybierz "Pamięć" i kliknij "Wyczyść dane".

4. Odinstaluj grę.

Proces dezinstalacji różni się w zależności od zainstalowanego systemu operacyjnego, ale w większości przypadków wystarczy przytrzymać palcem na ikonie aplikacji, a następnie przesunąć ją w kierunku ikonki kosza lub też tekstu "Odinstaluj" lub "Usuń".

5. Zrestartuj telefon.

Po zrestartowaniu odczekaj ok. 30 sekund.

6. Włącz internet (wifi lub dane komórkowe) i zainstaluj grę.

Uruchom aplikację Sklepu, a następnie wyszukaj "Speedway Challenge". Pobierz i zainstaluj grę. Po instalacji odczekaj ok. 30 sekund.

7. Uruchom grę.

Po uruchomieniu gry odczekaj w głównym ekranie menu ok. 30 sekund.

8. Sprawdź czy tryby są odblokowane.

Najlepiej zrobić to otwierając ekran "Sklep". Jeśli produkt jest odblokowany nie będzie widoczny na ekranie. Jeśli jest widoczny to kliknij w przycisk wczytujący płatności (znajduje się na dole po prawej stronie). Odczekaj ok. 30 sekund i sprawdź czy tryby nadal są zablokowane.

Apple App Store

1. Odinstaluj grę.

Proces dezinstalacji różni się w zależności od zainstalowanego systemu operacyjnego, ale w większości przypadków wystarczy przytrzymać palcem na ikonie aplikacji, a następnie przesunąć ją w kierunku ikonki kosza lub też tekstu "Odinstaluj" lub "Usuń".

2. Zrestartuj telefon.

Po zrestartowaniu odczekaj ok. 30 sekund.

3. Włącz internet (wifi lub dane komórkowe) i zainstaluj grę.

Uruchom aplikację Sklepu, a następnie wyszukaj "Speedway Challenge". Pobierz i zainstaluj grę. Po instalacji odczekaj ok. 30 sekund.

4. Uruchom grę.

Po uruchomieniu gry odczekaj w głównym ekranie menu ok. 30 sekund.

5. Sprawdź czy tryby są odblokowane.

Najlepiej zrobić to otwierając ekran "Sklep". Jeśli produkt jest odblokowany nie będzie widoczny na ekranie. Jeśli jest widoczny to kliknij w przycisk wczytujący płatności (znajduje się na dole po prawej stronie). Odczekaj ok. 30 sekund i sprawdź czy tryby nadal są zablokowane.

Huawei App Gallery

1. Wyczyść dane aplikacji sklepu AppGallery.

Uruchom "Ustawienia", następnie "Zarządzaj aplikacjami" (lub "Aplikacje"), znajdź aplikację "AppGallery", wybierz "Pamięć" i kliknij "Wyczyść dane".

2. Wyczyść dane aplikacji HMS Core.

Uruchom "Ustawienia", następnie "Zarządzaj aplikacjami" (lub "Aplikacje"), znajdź aplikację "HMS Core", wybierz "Pamięć" i kliknij "Wyczyść dane".

3. Zaktualizuj aplikację AppGallery.

Uruchom aplikację "AppGallery". Wyszukaj aplikację "AppGallery" (wpisz nazwę obok ikony lupy) i po wyszukaniu kliknij "Aktualizuj".

4. Zaktualizuj aplikację HMS Core.

Uruchom aplikację "AppGallery". Wyszukaj aplikację "HMS Core" (wpisz nazwę obok ikony lupy) i po wyszukaniu kliknij "Aktualizuj".

5. Upewnij się, że jesteś zalogowany w Sklepie Huawei App Gallery.

Uruchom aplikację "AppGallery". Kliknij w ikonę "Ja" w prawym dolnym rogu. Kliknij w Twój adres mailowy na górze (lub w tekst "Zaloguj się"). Zainstaluj wymagane aktualizacje jeśli pojawią się takie komunikaty.

6. Wyczyść dane aplikacji gry.

Uruchom "Ustawienia", następnie "Zarządzaj aplikacjami" (lub "Aplikacje"), znajdź aplikację "SC" (lub "Speedway Challenge"), wybierz "Pamięć" i kliknij "Wyczyść dane".

7. Odinstaluj grę.

Proces dezinstalacji różni się w zależności od zainstalowanego systemu operacyjnego, ale w większości przypadków wystarczy przytrzymać palcem na ikonie aplikacji, a następnie przesunąć ją w kierunku ikonki kosza lub też tekstu "Odinstaluj" lub "Usuń".

8. Zrestartuj telefon.

Po zrestartowaniu odczekaj ok. 30 sekund.

9. Włącz internet (wifi lub dane komórkowe) i zainstaluj grę.

Uruchom aplikację "AppGallery", a następnie wyszukaj "Speedway Challenge". Pobierz i zainstaluj grę. Po instalacji odczekaj ok. 30 sekund.

10. Uruchom grę.

Po uruchomieniu gry odczekaj w głównym ekranie menu ok. 30 sekund.

11. Sprawdź czy tryby są odblokowane.

Najlepiej zrobić to otwierając ekran "Sklep". Jeśli produkt jest odblokowany nie będzie widoczny na ekranie. Jeśli jest widoczny to kliknij w przycisk wczytujący płatności (znajduje się na dole po prawej stronie). Odczekaj ok. 30 sekund i sprawdź czy tryby nadal są zablokowane.


Jeśli wykonałeś wszystkie punkty i produkty nadal są zablokowane wyślij nam informację o błędzie. Wejdź w ekran "Ustawienia", a następnie kliknij w przycisk "Zgłoś" przy tekście "Zgłoś błąd". Podaj adres mailowy oraz opisz problem i kliknij "Wyślij".  

7. Zapomniałem hasła do profilu. Co robić?

Uruchom grę, przejdź do ekranu Profil i naciśnij na przycisk Zresetuj hasło. Po podaniu adresu email i potwierdzeniu przyciskiem Resetuj wyślemy na podany adres email nowe hasło.

8. Jak edytować bazę danych?

Baza danych może być edytowana tylko na PC w grze pobranej ze Sklepu Steam. Można jednak zmodyfikowaną bazę wysłać na serwer, a następnie pobrać na inne urządzenie, np. na telefon. By cieszyć się zmodyfikowaną przez nas bazą należy więc:

- wyedytować pliki bazy danych na PC (poniżej szczegółowa instrukcja)

- uruchomić grę na PC z pustym katalogiem 'userDb' tak, by utworzyła się nowa baza danych

- przesłać bazę danych na serwer za pomocą przycisku znajdującego się w ekranie Ustawienia. Należy wcześniej upewnić się, że jesteśmy zalogowani w grze na swoje konto

- uruchomić grę na innym urządzeniu, np. na telefonie i pobrać bazę danych z serwera za pomocą przycisku znajdującego się w ekranie Ustawienia. Należy wcześniej upewnić się, że jesteśmy zalogowani w grze na swoje konto

Powyższa instrukcja dotyczy bazy danych szybkiej gry. Możemy jednak użyć bazy danych również w trybie kariery / ligi. Wówczas należy utworzyć nową bazę kariery / ligi na PC (można ją utworzyć nie mając wykupionego dostępu do trybu ligi / kariery na PC). Następnie należy wysłać ją na serwer w ekranie Wyboru slotu save'a oraz pobrać z serwera na innym urządzeniu, np. na telefonie

Szczegółowa instrukcja edycji plików bazy danych na PC:

- uruchamiamy bibliotekę Steam

- klikamy prawym przyciskiem myszy na grę 'Speedway Challenge' (zarządzaj –> przeglądaj pliki lokalne)

- wybieramy folder 'userDB' i usuwamy wszystkie pliki, które się tam znajdują. Uwaga! Spowoduje to utratę dotychczasowych postępów w karierze oraz lidze, czyli inaczej mówiąc save'ów

- wracamy do poprzedniego pliku i przechodzimy do folderu 'data/db'

- kopiujemy gdzieś na bok wszystkie pliki z katalogu 'data/db', by mieć możliwość powrotu do oryginalnej bazy danych

- edytujemy wybrane pliki '*.sql' za pomocą dowolnego edytora tekstowego (zalecamy program Notepad++). Przykładowo, aby zmienić nazwy zespołów lub zawodników należy edytować plik 'dbInitializeBasic.sql'

9. Jak zmieniać maski torów?

Maski określają, którędy należy się poruszać by jeździć najszybciej, na każdym torze są inne. Można je przekonwertować w wersji Steam i używać lokalnie oraz w grze online. Aby to zrobić należy postępować zgodnie z poniższą instrukcją:

- uruchamiamy bibliotekę Steam

- klikamy prawym przyciskiem myszy na grę 'Speedway Challenge' (zarządzaj –> przeglądaj pliki lokalne)

- kopiujemy lokalizację katalogu (np. 'C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Speedway Challenge 2024')

- uruchamiamy wiersz poleceń (polecenie 'cmd')

- wpisujemy polecenie 'cd' i wklejamy skopiowaną lokalizację pliku (np. 'cd C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Speedway Challenge 2024') i zatwierdzamy klawiszem Enter

- wpisujemy 'trackMapConverter.exe' oraz naciskamy klawisz Enter. Pojawi się wówczas, krotka instrukcja nt. tworzenia torów , a także przykład przeprowadzania konwersji

- kopiujemy gdzieś na bok wszystkie pliki z katalogu 'data/trackMaps' oraz 'inputTrackMaps', by mieć możliwość powrotu do oryginalnych masek torów

- edytujemy obrazek z maską wybranego toru znajdującego się w katalogu 'inputTrackMaps' zgodnie z instrukcją w 'trackMapConverter.exe'

- uruchamiamy 'trackMapConverter.exe' z odpowiednią nazwą toru (np. 'trackMapConverter.exe data rackMaps\cardiffE.map inputTrackMaps\cardiffM.png data rackMaps\cardiffM.map')

- maska toru będzie podmieniona offline, aby użyć jej w grze online należy zaznaczyć opcję 'Własna maska' przy tworzeniu lobby

Adres

ul. Torowa 5
63 - 400 Ostrów Wielkopolski